Aquò d'Aqui



Le créole de la Martinique bâillonné

Contrairement à la Corse, la cour administrative n'a pas reconnu à La Martinique que sa langue, le créole, soit co-officielle du français. Il y a dans ces arrêts une interprétation qui va toujours à l'interdiction. Il est donc temps de changer l'article constitutionnel qui sert de prétexte à ce bâillonnement.

Le Tribunal Administratif de Fort-de-France, Martinique, près d’un an et demi après, a annulé le 3 octobre dernier une délibération de 2023 faisant du créole la langue officielle du département, au côté du français.

 

Ainsi, une fois de plus l’article 2 de la Constitution sert à étrangler les volontés d’un pays aux réalités linguistiques et historiques particulières en matière de droit à sa langue.

 















            partager partager

Pèire Brechet au cap de l’IEO


13 - Le nouveau président de l'Institut d'Estudis Occitan est enseignant, professeur certifié d'occitan-provençal à Aubagne. C'était aussi au moment de sa prise de fonction en mai 2010 le directeur de publication d'Aquò d'Aqui. Mais il devrait démissionner de ce poste pour se consacrer à l'IEO.



Pèire Brechet au cap de l’IEO

Lo director de publicacion d’Aquò d’Aquí fuguèt elegit a la presidéncia de l’Institut d’Estudis Occitan que tenguèt son amassada generala au mes de mai.
 

Aqueu professor d’occitan provençau qu’ensenha a Aubanha e viu a Marselha es tanben un afogat de la mar e de còps bota fòra a travèrs Mediterranèa.

 

Es eu que fins ara repassa leis articles d’Aquò d’Aquí ambé son saber lexicografic, e nos promés de contunhar d’o faire tant que sa nòva foncion i laissarà de temps.

 

A tot aquò fau encara ajustar que lo Pèire Brechet mena un trabalh d’a fons per un lexic de la lenga “utila”, que deuriá servir a mantunei que vòlon saber coma se despatolhar en occitan dins sa cosina, au bureu de Pòsta, o au supermercat...
 

 


Après tres manifestacions capitadas per l’occitan dins la vida publica, mai sens que jamai lei promessas estatalas d’una lèi per lei lengas de França siegon estadas onoradas, lo president de l’IEO mancarà pas d’òbra, aquò’s segur.

 

Subretot qu’aquela associacion màger per l’espandiment de la lenga s’es endraiada dins una politica de socialisacion de l’occitan d’en pertot : toponimia, cors de lenga labelisats, politica europenca que deu rejónher lei preoccupacions deis Occitans fòra l’Estat francés, e militança per decidir l’Estat de jogar son ròtle.
 

 
 

L’escomessa es dei gròssas, e mai complicada per la Lèi que se discuta ara per re-centralizar la politica en França, e que deuriá vujar Despartaments e Regions de sei competéncias culturalas. Bòn astre president !


Mercredi 28 Juillet 2010
Michel Neumuller




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche


Dison que...

Gustau Alirol (1948-2025) : l'òme qu'a sachut faire de politica coma occitanista

Gustave Alirol bien sur était l’homme qui fédérait les régionalismes, le maire impliqué dans l’action de terrain, et l’européaniste militant, l’homme qui faisait la synthèse des courants dans le but de « vivre, travailler et décider au pays ». Il était aussi l’homme espiègle à l’humour qui faisait tout passer.

En 2007 à Béziers, lors d'une manifestation d'Anèm Òc (photo MN)

Mòrt fa una setmana a 76 ans, Gustau Alirol, segur èra un regionalista de tota la vida.




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.