Aquò d'Aqui



Le créole de la Martinique bâillonné

Contrairement à la Corse, la cour administrative n'a pas reconnu à La Martinique que sa langue, le créole, soit co-officielle du français. Il y a dans ces arrêts une interprétation qui va toujours à l'interdiction. Il est donc temps de changer l'article constitutionnel qui sert de prétexte à ce bâillonnement.

Le Tribunal Administratif de Fort-de-France, Martinique, près d’un an et demi après, a annulé le 3 octobre dernier une délibération de 2023 faisant du créole la langue officielle du département, au côté du français.

 

Ainsi, une fois de plus l’article 2 de la Constitution sert à étrangler les volontés d’un pays aux réalités linguistiques et historiques particulières en matière de droit à sa langue.

 















            partager partager

Lei profs de lenga d'òc sostenguts per lo Forum d'Oc


AIX-EN-PROVENCE. Les enseignants de langue d'oc manifestent avec leurs collègues à l'appel de tous les syndicats, le 20 mars à Aix, devant le Rectorat. Le Forum d'Oc les soutient. C'est une première pour cette réunion des associations de mainteneurs provençaux.



Ja lo 17 de fébrier lei professors de lenga d'òc s'èran acampats dins la carrièra amé de reüssidas (photo XDR)
Ja lo 17 de fébrier lei professors de lenga d'òc s'èran acampats dins la carrièra amé de reüssidas (photo XDR)
"Es fantastic, simplament fantastic, que se mobilisam. A Tolosa èra ben organisat, ja sabem que son solidaris. Mai en Provença, eriam pas acostumats a s'acampar per luchar" que ditz lo professor, un dei dètz-e-uech Provençaus que manifestan per sauvar lei cors de lenga d'òc ai licèus. 

Sus vintacinc qu'ensenhan provençau o aupenc d'òc dins l'Acadèmia d'Ais-Marselha es inedit jusqu'ara. "Benlèu perqué aqueu de còp siam amenaçats de desparicion, pas mens!".


Adonc aqueu monde s'encrocarà a l'acampada intersindicala prevista a s'Ais lo dimècres 20 de març dins l'après-dinnada. Lo monde protestarà còntra la Reforma dei Licèus, enregada per lei sindicats de l'ensenhament, d'un biais generau còntra la reforma.

Es un jorn particulier, bòrd que l' Acadèmia discuta et tria lo lendeman lei mejans dei licèus.

Lei professors d'occitan l'i beneficiaràn dau sosten d'associacions de defensa de la lenga, acampadas elei tanben dins lo Forum d'Oc. Aquela "associacion d'associacions" fa mestier d'ajudar totei leis entitats publicas o privadas que vòlon faire intrar lo provençau, o lo niçard, dins la vida de sa collectivitat o de son entrepressa. 

"Demandam a totei lei sòcis de nòstreis associacions de l'i anar per afortir l'acampada" nos ditz Guiu Revest, lo president dau Forum d'Oc, qu'es a prepara una crida amé totei sei rasons.

"Una particularitat d'aquel acamp es qu'es unitàri, totei lei sindicats l'i seràn, adonc avèm pas a chausir, e aquò nos agrada" per pas se mesclar dau debat sindicau.

Deurián de tot biais adurre de monde benvengut aparaire a l'acamp d'ensenhaires, e li donar una dimencion mai ampla.

 

Lei profs de lenga d'òc sostenguts per lo Forum d'Oc

Mercredi 6 Mars 2019
Michel Neumuller




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche


Dison que...

Gustau Alirol (1948-2025) : l'òme qu'a sachut faire de politica coma occitanista

Gustave Alirol bien sur était l’homme qui fédérait les régionalismes, le maire impliqué dans l’action de terrain, et l’européaniste militant, l’homme qui faisait la synthèse des courants dans le but de « vivre, travailler et décider au pays ». Il était aussi l’homme espiègle à l’humour qui faisait tout passer.

En 2007 à Béziers, lors d'une manifestation d'Anèm Òc (photo MN)

Mòrt fa una setmana a 76 ans, Gustau Alirol, segur èra un regionalista de tota la vida.




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.