Aquò d'Aqui



Le créole de la Martinique bâillonné

Contrairement à la Corse, la cour administrative n'a pas reconnu à La Martinique que sa langue, le créole, soit co-officielle du français. Il y a dans ces arrêts une interprétation qui va toujours à l'interdiction. Il est donc temps de changer l'article constitutionnel qui sert de prétexte à ce bâillonnement.

Le Tribunal Administratif de Fort-de-France, Martinique, près d’un an et demi après, a annulé le 3 octobre dernier une délibération de 2023 faisant du créole la langue officielle du département, au côté du français.

 

Ainsi, une fois de plus l’article 2 de la Constitution sert à étrangler les volontés d’un pays aux réalités linguistiques et historiques particulières en matière de droit à sa langue.

 















            partager partager

Vau mielhs èstre Parisenc...


SENANQUE. Menacée d'écroulement l'emblématique cistercienne du Vaucluse, malgré sa notoriété, ne recueille pas en un an, le trois centième de l'argent que Notre Dame de Paris a recueilli en 24 heures.



Vos ne'n rementatz ? En un jorn, fa pauc, lei grandei entrepresas an promes mai d'un miliard d'€uròs per un monument parisenc emblematic.

En Provença, fa un an que la Glèisa assaja de trobar tres cents còps mens, e lei mecenas, l'i vesem pas.

Fau èstre Parisenc.


La France c'est toujours Paris et le désert provincial.

Fa solament tres mes qu’a cremat la flècha de Nòstre-Dòna de Paris. Lo jorn d'après, pas mai, ja avián mai que d’un miliard de donaciens per pagar la següenta. E mume se plen d’entrepressas ben richassas an vòugut li reciclar un pauc de seis impòsts, an quand muma metre la man a la pòcha.

Aqueu brave monde, pasmens a l’ora d’ara, lo cercam sensa lo trobar…Es qu’aurián besonh d’elei, en Provença. Ah ! segur qu’es pas a Paris, autant dire qu'es sus la planèta Mars. E

Lei preires de l’abadiá de Senanca, dins la Vauclusa, a l’ora d’ara encara, restan bocabadadats d’espantament, perqué s’es per manjar pòdon sempre esperar. A dire la veritat, aquela belòia es en trin de s’escrancar. La glèisa cisterciana, una dei tres de Provença, amé Silvacana e Le Thoronet, es un a meravilha, tot d’un còp austèr e luminosa. Senanca la grisa, Silvacana la blonda, e lo Toronet qu’a tant inspirat l’arquitècta importantissim de Provença, Fernand Pouillon, son un tresòr de l’Umanitat, e de nòstra istòria. 

Pasmens, lei capelans de Senanca, sèt que li restan , pòdon pas trobar lei 550 milas €uròs necessaris per faire de chantier urgentissims. L’afaire es qu’an descubèrt fa pauc d’ascladuras, e que s’alarguissan pauc a chapauc. 

Les arquitèctas dei Bastiments de França an estudiat l’estat de la Glèisa, e an trobat que lei muralhas dau ponent coma de l’est, èran a s’escartar pròche dau teulat, sus lei vòutas ; ja nòu centimètres de mai a daut qu’en bas. La reson ne’n es que fa quaranta ans una ancola ne’n siguèt retirada…Despuei lei parets brandan a cha pauc. Mai pauc importa fin finala, l’essenciau sembla que, quora un auvàri se debana a Paris, dins la jornada te troban un miliard per reparar, e qu’en Provença après un an arriban pas de boclar un torn de taula de pas manco tres milliens. 

Se ditz que lo Loto dau patrimòni, aquela causa de l’Estat, portariá pèire, que l’Esteve Bern va vòudriá. Mai ieu ne’n resti basicament au sen : vau mielhs un « ten » que dos « l’auràs ». E Nòstra Dòna leis aviá trobat dins la setmana dau drama, lei tres milions, promes per …La Regien Occitanie. 

Jeudi 11 Juillet 2019
Aquò d'Aquí




Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche


Dison que...

Aquò d’Aquí appelle à votre générosité pour franchir un cap difficile

Les transitions sont souvent un moment délicat, et votre journal vit une période de transitions où beaucoup doit être ré inventé. Cela à un coût, et l'équipe vous demande de participer au sauvetage d'Aquò d'Aquí

Ce n’est certes pas la première fois qu’Aquò d’Aquí demande à ses lecteurs et ami(e)s une aide pour surmonter un obstacle. S’il le fait encore c’est qu’il est devant un risque vital.

En 2016 le dessinateur Phavorin illustrait ainsi la solidarité entre votre journal et ses lecteurs



Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.