Aquò d'Aqui



Le créole de la Martinique bâillonné

Contrairement à la Corse, la cour administrative n'a pas reconnu à La Martinique que sa langue, le créole, soit co-officielle du français. Il y a dans ces arrêts une interprétation qui va toujours à l'interdiction. Il est donc temps de changer l'article constitutionnel qui sert de prétexte à ce bâillonnement.

Le Tribunal Administratif de Fort-de-France, Martinique, près d’un an et demi après, a annulé le 3 octobre dernier une délibération de 2023 faisant du créole la langue officielle du département, au côté du français.

 

Ainsi, une fois de plus l’article 2 de la Constitution sert à étrangler les volontés d’un pays aux réalités linguistiques et historiques particulières en matière de droit à sa langue.

 















            partager partager

L’Ostau dau País Marselhès se donarà mai d’espaci


MARSEILLE. L’association occitaniste de La Plaine déménagera non loin pour plus grand, et renvoie à février la discussion sur ses statuts et son avenir.



L’Ostau dau País Marselhès farà Sant-Michèu dins lei tres mes. Es la decisien màger de l’Assemblada Generala d’aquela associacien qu’anima despuei l’an 2000 lo quartier de La Plana, organisa de cors d’occitan e bailèja un molon d’activitats.
 
S’a l’ora d’ara, l’OPM resta a la carrièra dei Mages, demainatjarà de l’autra man dau quartier, au 18, carrièra des Oliviers, dins un locau mai grand, onte podràn s’acampar mai de monde. Subretot, lo personau de l’Ostau obrarà dins de condiciens milhoradas. L’Ostau dau País Marselhès espèra de poder emplegar una segonda persona, e l’alestissariá am’un ostau mai larg.
 
Aquò dich, l’Amassada Generala dau dimenge 12 janvier siguèt l’escasença de debatre d’un chanjament d’estatuts.
 
« Tot lo monde èra pas d’accòrd dins la cinquantèna de sòcis qu’èron venguts ne’n parlar » resuma lo president, Matieu Castel.
 
Per ne’n discutar vertadièrament, l’associacien vòu se donar de temps. Un Consèu d’Admenistrança provisòri es estat elegit per menar una segonda AG, extraordinaria, aquela. Se debanarà lo 16 de fébrier.
 
L’OPM que vòu gardar son amira d’animacien culturala e sociala dins lo quartier de La Plana, discuta tanben de l’oportunitat d’alarguir sa tòca dins l’encastre d’estructuras regionalistas. 
L'Ostau dau País Marselhès change d'adresse mais reste à La Plaine (photo MN)
L'Ostau dau País Marselhès change d'adresse mais reste à La Plaine (photo MN)


Lundi 13 Janvier 2014
Michel Neumuller




1.Posté par pêrrotto le 17/01/2014 16:15
INFO

"MARINETTE DE MARSEILLE"
es passat un espectacle en francés regionau.
una tota soleta sus lo pontin (sabi pas coma dire "one woman show "!)
au teatre de la "Grande Coàmedie" quai de Riba Nova..
Sabi pas se l'Ostau marselhés saria interessat
Amistats
robèrt

Nouveau commentaire :


Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.

Recherche


Dison que...

Gustau Alirol (1948-2025) : l'òme qu'a sachut faire de politica coma occitanista

Gustave Alirol bien sur était l’homme qui fédérait les régionalismes, le maire impliqué dans l’action de terrain, et l’européaniste militant, l’homme qui faisait la synthèse des courants dans le but de « vivre, travailler et décider au pays ». Il était aussi l’homme espiègle à l’humour qui faisait tout passer.

En 2007 à Béziers, lors d'une manifestation d'Anèm Òc (photo MN)

Mòrt fa una setmana a 76 ans, Gustau Alirol, segur èra un regionalista de tota la vida.




Copyright

Les articles diffusés sur Aquo d'Aqui.info sont protégés par la législation sur les droits d'auteur et le copyright. Il est interdit de les diffuser hors le site d'Aquo d'Aqui, sauf autorisation expresse de son créateur.