Séuvo prouvençalo : ben lèu d’aubre fourestié ?



LA BEDOULE. Le GIEC (Groupe d’experts intergouvernemental sur l’évolution du climat) a suscité la creation du GREC (Groupe régional d’experts sur le climat) en Provence voici quelques années. E ce dernier se pose la question du devenir de nos forêts avec le changement climatique.



Au nivèu regiounau, lou G.R.E.C. qu’obro pèr ajougne aquel óujeitiéu, es un maiun d’ourganisme scientifi que dèu assegura la ligasoun entre li cercaire, li decidaire, lis assouciacioun e li ciéutadan. A pèr toco de pourgi de couneissènço foundado sus li resulto de l’óusservacioun dóu mitan bouscaren. 

Se lou dianousti pauso plus gis de proublèmo e fai counsensus, li responso podoun pamens dessembla, segound li culturo de cade ourganisme, lis uno pus ecoulougico, lis autro pus ecounoumico.

Se tóuti recounèisson lou role de la séuvo coume pous de carbone, d’ùni pènsoun que ié fau interveni lou mens poussible, d’àutris afourtisson que la fau ajuda pèr una intervencioun umano que l’entretendraad.

Mai la necessita de soun eisistènci es vitalo à l’ouro d’ara dins la lucho contro lou recaufage. La questioun se pauso alor, coumo uno di pisto d’adatacioun, de faire veni de plants de l’autro ribo de la mar, que sarien mièis adata i condicioun de l’evoulucioun climatico atualo.

Vesèn que sian à la debuto d’un proucessus de decisioun que prendra de tèms mai que poudren pas defugi.
 
Si les uns penchent pour l'intervention minimale et les autres pour une action humaine renforcée, tous conviennent de l'intérêt de notre forêt méditerranéenne (photo MN)

Le compte rendu complet de cette réunion sur l'avenir des forêts dans le changement climatique sera publié intégralement dans notre mensuel du mois de décembre-janvier. Nos abonnés profiteront de toute l'information, rejoignez-les dès à présent pour le prix d'un restaurant.

Jeudi 22 Novembre 2018
Danis Ros